Sunday, May 24, 2009

blur kah aku..??

pape pn, thnx for the advise.. same2 la kite ambik yg positive tu. lg 1, aku xrase kn yg aku sentiasa blur. cume aku blur kenape owang selalu lempar kn pandangan negative kt aku. ade gak aku cari kt mane salah aku, sampai kn orang nk kutuk2 psl aku, cite mende2 xelok pasal aku. mmg aku mengaku la kan aku ni bkn baik sgt, tp ape yg aku dgr kabar psl aku, byk mende2 yg xelok dr yg elok. mau xblur aku dibuat nye. xtaw nk cakap ape.. trpulang la kt korang nk nilai aku. aku tetap aku. kalau ade yg tegur, aku terima. kalau aku xtrime, xkn aku rilek je dpt tamparan percuma dari adek angkat aku.

cume trkadang 2, aku fikir2 gak.. aku suke owang tegur aku, tp jgn la yg menegur tu pn 2x5 je.. n tegur 2 biar la kene cara nye. bukan nk demand la kn, tp bak kata owang, jgn la hendak nye jadi mcm perumpamaan pepatah ni, "paku dulang paku serpih, mengata orang die yg lebih", atau pn bak kata budak2 skg ni, "lu cakap xserupa bikin la bro".. huhu.

aku sedar, bile membe2 aku bahan aku, or tuduh aku bukan2, aku wat muke rilek je. mcm xde pape yg jadik. n kdg2 2 aku cm trtanye2, "eh, bile pulak?? adoii".. bile aku jadi cmtu, makne nye mmg aku xtaw ape2. bukan blurr. n kadang2 2, aku main gelak je.. dlm ati aku kata,"sukati korang la budak2 nk cakap ape.. hahaha".

tp aku xdpt nafi kn yg xbanyak sikit, ade gak trguris ati aku. tp xkn la aku nk emo xpsl2 ye x. mmg aku xtaw pape, tp kalo aku emo, majok, membe mst la xsuke ye x.. paling kurang pn kalo aku trase sakit ati, aku diam je. wat xtaw. lantak korang la nk cite ape. lame2 dh cool balek, baru la aku gelak balek. xperlu nk pujuk pon.

n nk sgt aku bgtaw pembaca2 kt sini yg trdiri dr membe2 aku sendiri, tujuan aku masok kn issue ni kt blog bukan ape, utk aku terima pendapat2 n pandangan. kalo xsbb semalam, aku xkn masok kn issue ni. sbb aku rase kn hal ni xpenting. baek aku wat xtaw je. lgpn, sebab kn kata2 semangat dr bapak aku la, aku masih blh brfikir secara waras sampai sekarang..

2 comments:

tentang empunya blog

Sahabat