Sunday, May 24, 2009

dulu ko la sahabat ku, sekarang ko musibat.

bukan ape la kn, dlm issue kali ni, nk share sikit la pengalaman n pendapat aku sikit kt sini.

sebelum tu, nk tanye gak la kn. salah ke aku share something yg aku rase kn perlu utk di share kn? sbb niat aku nk berkongsi pengalaman, bukan utk memburuk kn sape2. ape tah lagi seseorang yg aku paling respect dlm dunia ni. trpulang la kepada pembaca utk mentafsir kn niat aku ni.. yg penting aku niat ikhlas.

kadang2 tu rase agak trkilan gak la kn. sbb sahabat yg paling aku rapat dl, dh bertukar menjadi musibat. buruk2 pn sahabat gak. bkn sekadar kawan biasa.

walaupun dari segi calculation ku, byk sgt salah ko pada aku wahai sahabat, xsekali pn aku rase kn nk balas setiap ape perbuatan kau ni. jauh skali nk memalu kn kau pada kawan2 kau yg laen. bagi aku, xsemua yg perfect. kalau ade apa2 yg aku rase kn perlu aku tegur, aku akan tegur. tp kau sahabat, tegur pn xguna lg. sbb kau lg bijak berkata2. jadi, ape yg aku perlu buat? biar la takdir yg menentu kn. aku percaya pada hukum tuhan. ape yg kau bagi, itu lahh yg akan kau dapat. kalau naseb kau baik, kau dapat cash kt dunia ni. kalau x, menjawap la dikau disana.

xperlu la aku sebut sape kamu tu wahai sahabat. sebab aku xmahu memalu kn sape2, seperti yg kau buat. sebab aku bukan KAU.. sekian. kepada sesiapa yg terasa, aku awal2 aku mintak maaf..

3 comments:

  1. Sorry.. mungkin saya tak sepatutnya beri komen dekat ruangan dimana orang boleh baca..
    maafkan saya..

    ReplyDelete
  2. wat...ko kene tabah jalani hidup kat dunia ni...
    ko ingat x bapak ko ckp byk org lam dunia ni byk peel die...ko lum jmpe setiap jenis manusia...yg ko jmpe ok n xok ja...ada ko nk amik tau pasal yg xok?xde kan...so its up 2 u nk pilih jalan hidup yg trbaik...ko sepatutnya terima dgn hati terbuka...buang yg negatif n amik yg positif...ko
    kire beruntung ada org kritik ko..kalo x...lu pikirla sendiri...ko ada pendirian kan?then why kalo org suh ko buat menda buruk ko wat gak?ko da tau buruk ko wat gak...jgn mudah terpedaya dgn org yg idup dlm alam yg sentiasa brhibur...ko kene ingat...kite bkn dari org senang...ko kire untung...keje ko blaja je...xwat keje berat pape pun mcm bapak ko...ko pun jarang balik kan...so bkn tau sgt jatuh bgn bapak ko ke...kalo tepon pun xkan bapak ko nk ckp business die ok kat ko?die xnk ko risau then nnti ganggu plajaran ko...ko plak jgn la asyik hidup dlm alam berblur ko...buangkan jauh2...hidup in realiti...lagi 1 la kan...kite jgn slalu ingat bkn rezeki kita skarang...mmangla..kalo xusaha xdola dptkan...ko doa ado byk???solat cukup nk ckp mcm 2??ish2...ingat2la...aku cume cite dari filosophi aku trhadap ko...nk dgr,dgr..xnk kuarla otak kiri...phm2 suda...renungkan dan selamat beramal....samekum...

    ReplyDelete

tentang empunya blog

Sahabat