Wednesday, November 18, 2009

modem aku yg berharga rm200 terpenggur*

semalam, pada 17hb, hujan lebat gilak di seremban. mmg kaw2 lebattt.. aku yg tgh sedap2 membute ni terkejut gak la ngn petir yg sambar menyambar. petir tu bunyik nye betol2 macam menyambar atap umah aku. bayang kan la mcm ade sumthing yg meletup kt telinga. mau xtekejut. naseb baek aku xde heart attack. kalo x..... keras akuu.

aku macam biasa la. paling2 pun, jap je aku tekejut. pastu, sambong kroohh krooohh.. tgh sodap2 nk mimpi balek. mak aku kejut.

mak: ngah, ko g cabot sume plug2. cepat.. abah ko bising nnt.
aku: hadooiii.. mak g la cabot kann..
mak: ko bangun skg cepat. mak simbah ko ngn minyak panas kang.

ngan mamai tu, aku pun bangun. jalan terhuyung hayang macam apek mabok todi. sume plug aku cabot. pastu, boomm.. tidoo balek. ngacau je orang mau mimpi.. ujan memang lebat. sejuk.... aku pun tarik la selimut. bg selubung 1badan.. warghhhh.. nikmat nye....

aku rase xsampai 10minit. akak aku kejutt.... hadoiiii

akak: woii. ko bangun cepat~!!!
aku: agak nye xngacau angah nk tido xboley eh korang nihh.....
akak: ko cabot xplug td?
aku: cabot laa... xcaye g la tgk sndr. haduiii..
akak: then kenape modem tibe2 hangit??
aku: hahhhh??? modem hangitt?? (serta merta bangun). ko bia betol??
akak: yela. xcaye ko g tgk. mampus ko abah ngamok.
aku: hadoiii(menepok dahi)

aku g la check. mmg betol. aku on kan, dh xleh dahh.. abes la aku..... then ape lg, teruk la aku kene bambu ngn bpk aku. teruk aku kene bebel. sia2 anta blaja tinggi2. ambik electrical course, tp xtaw yg cable telefon vulnerable ngn petir. aku diam jela seribu bahasa. kot aku menjawap, mmg modem tu sangkut kt tekak aku le nnt jwp nyee. weeee.. tp sempat gak la aku menjawap. hehehehe.

abah: hah, skg modem dh rosak, padan muke kau xdapat on9.
aku: ape pulak, same2 la padan muke kite. xdapat on9(hahaahaahhaa. gelak dlm hati)

paneh je muke bapak aku tgk aku.. Xp

pas dari tu, 1hari aku xdapat on9.. haihh. naseb badann.. hehehee. pagi tadi, bapak aku beli baru. xtahan die xdapat gune tenet 1 ari. hahahaha. ni yang skang aku dapat on9. hehehe

so, pengajaran yang dapat aku sampai kan kt sini, kalau ujan tu, plus petir. cepat2 la korang unplug kan sume plug n cable telefon. nnt xpasal telefon same modem korang hangus. macam aku.. wahahhahaa. padan muke aku. Xp .ape yg aku taw, cable telefon carries 20volt. very sensitive to thunder electricity.. hurmmm. naseb baek PC aku xeffect. kalo x, rm4000 melayang cmtu jee. waaaaa

1 comment:

  1. syabas bethie...syabas...len kali igt sblum terkena,,

    ReplyDelete

tentang empunya blog

Sahabat