Thursday, March 1, 2012

Alamat mimpi

Mimpi 2-3hari ni banyak membawa aku baili ke masa aku budak2 dulu, sampai aku tertanya2, apa la alamat mimpi ni. bila bangun tido, masih trbayang lg. kenapa baru sekarang baru aku terasa rindu semua tu.. sampaikan mood nk pegi keje pun hilang tah kemana. trtanya2 apa yg aku mimpi kan?

aku mimpi balik sekolah je tros tgk cerita mexico ngn mak aku. sampai nk pegi sekolah agama petang tu pun jadi liat semacam sebab taknak lepaskan tv. nk tgk cite mexico gak. huhu. yg best tgk cite mexico tu kn, bukan pasal cite tu best. tp sebab aku tgk dgn mak n akak aku. haha. best tgk reaksi dorang. mcm diorang pulak yg bwk watak hero ngn heroin tu. tp terus terang la sbb dh hari2 tgk, jadi curious ape yg jadi seterusnya. bg aku, cerita mexico mmg romantik habis. tak mcm cerita melayu or indon. merapu semacam. dulu tak tak perasan sbb budak2 lg. sekarang br tau nilai yg ada dlm cerita2 tu.banyak nilai2 murni yg ditonjolkan. walaupun cara hidup kita tak sama dgn mereka, tp banyak yg blh diambil iktibar.

okey cukup pasal cerita mexico. berbalik kepada motif mimpi tu. kenapa pulak mimpi2 tu buat kn aku terasa sedih dan kosong? aku sendiri pun tak tau mula2. tp mlm td br aku tau alamat mimpi tu..... yg membuatkan aku termenung panjang..

aku bukan tak pernah duduk jauh dengan family aku. selama 4tahun lebih aku belajar, aku duduk jauh dari mereka. tp kenapa kali ni aku begitu terasa.... berita yg aku dapat td, family aku confirm pindah melaka. sbb parents aku tlg running bisnes pakcik aku kt melaka.

ape yg bermain difikiran aku time tu, lepas ni ngn sape aku nk berborak, sakat menyakat? sbb selama ni aku suke berborak or menyakat mak aku. tp lepas ni dorang dh tak duduk dgn aku. sbb aku keje dkt sini.... aku betol2 terase kehiangan... walaupun melaka dgn negeri sembilan tak jauh, tp mak aku dh takde dekat ngn aku utk teman aku berbual. bende tu buat aku betol2 terase....

time tu la baru aku paham mimpi aku tu. rupe nye aku nk berjauhan dgn family aku. time utk aku betol2 hidup berdikari.

aku tak berape risau dgn kos hidup aku. sbb pandai aku bajet mcm mane. cume aku akan rindukan masakan dan leteran mak aku.... dan abah aku, walaupun die selalu marah, tp bile die dh jauh ni, aku terase pulak kosong kt rumah..

aku teringat masa sekolah dulu, mmg best sbb semua ada. tgk cerita mexico sama2. tp sekarang dh lain. masing2 dh jauh... tak serapat mcm dulu. bende ni mmg betol2 buat aku terase sgt.

lantak la nk ckp aku ni manja ngn mak ke apa. tp bg aku takde teman yg setia selain dari keluarga kita. busuk2 mereka pon, mereka tak akan penah buang kita.. lagipon, mereka dh bersama kita sejak dari lahir kedunia ni sampai sekarang, jd mereka faham dgn kita. tak akan ada sapa2 selain dari mereka yg betol2 faham dgn diri kita. bak kata org tua2 dulu. sekilas pandang ikan dikolam, dh tau mana jantan mana betina..
mcm mak aku, aku tak payah cakap apa2, die dh tau apa yg bermain difikiran aku.

jadi, bila berjauhan dengan mereka, aku terasa janggal. ape yg aku fikirkn, sapa la lepas ni nk berborak dgn aku mcm mana aku dgn mak aku berborak. haduilahhh...

tp takpa lah.. lama2 biasa lah tu kan.. Insya'Allah, ada masa trluang aku akan selalu menjenguk mereka dikampung. doa kan anak bujang mu ini tabah mengharungi liku2 kehidupan yg mak... Amin......

1 comment:

  1. Amin.. Sjak hbis study org mmg xdok sndri.. Sampai la ke hari ni ddk ngan fmly.. Berjauhan 1hri pon dh xsnang duduk.. Inikan pulak kalau kena duduk jauh2.. Chayok2 kamu boleh aswat :-)

    ReplyDelete

tentang empunya blog

Sahabat